Karolcia – plan wydarzeń dla nauczyciela

Wprowadzenie do historii

  • Karolcia, dziewczynka mieszkająca w Warszawie, spędza czas z rodziną i przyjaciółmi.
  • Wprowadzenie do jej codziennego życia i relacji z rodzicami oraz przyjacielem Piotrkiem.

Odnalezienie magicznego koralika

  • Karolcia znajduje w starej szafie na strychu tajemniczy, błyszczący koralik, który ma magiczne właściwości.
  • Koralik spełnia każde życzenie Karolci, co początkowo bardzo ją cieszy.

Pierwsze życzenia

  • Karolcia zaczyna testować moc koralika, spełniając różne życzenia, takie jak posiadanie nowych zabawek czy zmiana wyglądu jej pokoju.
  • Zauważa, że koralik spełnia życzenia w sposób dosłowny, a efekty bywają zaskakujące.

Początkowe problemy

  • Karolcia odkrywa, że spełnianie życzeń może prowadzić do kłopotów, szczególnie gdy życzenie jest źle sformułowane lub nieprzemyślane.
  • Kiedy życzy sobie, aby jej mama była zawsze szczęśliwa, pojawiają się niespodziewane problemy, które Karolcia musi rozwiązać.

Wizyta tajemniczego mężczyzny

  • Karolcia spotyka tajemniczego mężczyznę, który również wie o magicznym koraliku i chce go zdobyć.
  • Mężczyzna próbuje ukraść koralik, co zmusza Karolcię do podjęcia decyzji o jego przyszłości.

Konflikt z Piotrkiem

  • Karolcia staje przed dylematem, czy dalej korzystać z mocy koralika, czy pozbyć się go, by uniknąć kolejnych problemów.
  • Piotrek, który dowiaduje się o koraliku, początkowo jest zazdrosny, a potem sam chce wykorzystać jego moc do własnych celów.

Rozwiązanie konfliktów

  • Karolcia postanawia, że nie będzie dłużej korzystać z magicznych życzeń, zdając sobie sprawę, że prawdziwa magia tkwi w miłości, przyjaźni i szczerości.
  • Z pomocą Piotrka udaje się rozwiązać problemy związane z nieodpowiedzialnym używaniem koralika.

Pożegnanie z koralikiem

  • Karolcia postanawia ukryć koralik, ponieważ zdaje sobie sprawę, że jego moc może prowadzić do niepożądanych skutków.
  • Zrozumienie, że prawdziwa magia to miłość, przyjaźń i codzienne troski, a nie magiczne przedmioty.

Zakończenie i nauka

  • Karolcia uczy się odpowiedzialności i zrozumienia, że czasem najcenniejsze rzeczy nie mają nic wspólnego z magią.
  • Książka kończy się refleksją Karolci na temat wartości przyjaźni i rodziny, które są najważniejsze, a nie spełniane życzenia.

Na koniec mały bonus ode mnie – 5 kreatywnych zadań na podstawie Karolci, które można wykorzystać na lekcji:

1. Kreatywne pisanie – Moje magiczne życzenie

Uczniowie piszą, jakie magiczne życzenie chcieliby spełnić, gdyby znaleźli koralik, który spełnia życzenia, i jakie skutki miałoby to w ich życiu.

2. „Karolcia i Piotrek – Przyjaźń w obliczu problemów” – Dyskusja

Uczniowie omawiają relację Karolci i Piotrka, analizując mocne strony ich przyjaźni oraz trudności, jakie napotkali w trakcie historii.

3. „Koralik w moich rękach” – Praca plastyczna

Uczniowie tworzą własny, magiczny koralik, który symbolizuje ich marzenia lub wartości, np. przyjaźń, szczęście, rodzina.

4. „Zakończenie książki – alternatywna wersja”

Uczniowie wymyślają alternatywne zakończenie książki, zastanawiając się, co by się stało, gdyby Karolcia podjęła inną decyzję.

5. „Karolcia w świecie rzeczywistym” – Rozmowa na temat wartości

Uczniowie dyskutują o wartościach, które są ważne w życiu, zastanawiając się, co by zrobili, mając magiczny przedmiot, i jakie wartości kierowałyby ich życzeniami.

Autorka bloga
Cześć! Mam na imię Ania i jestem mamą dwóch urwisów, którzy codziennie udowadniają mi, że kawa nie jest wcale tak ważna jak wygrana w „kto krzyczy głośniej”. Zawodowo przedszkolanka i nauczycielka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *