
Wprowadzenie do historii
- Karolcia, dziewczynka mieszkająca w Warszawie, spędza czas z rodziną i przyjaciółmi.
- Wprowadzenie do jej codziennego życia i relacji z rodzicami oraz przyjacielem Piotrkiem.
Odnalezienie magicznego koralika
- Karolcia znajduje w starej szafie na strychu tajemniczy, błyszczący koralik, który ma magiczne właściwości.
- Koralik spełnia każde życzenie Karolci, co początkowo bardzo ją cieszy.
Pierwsze życzenia
- Karolcia zaczyna testować moc koralika, spełniając różne życzenia, takie jak posiadanie nowych zabawek czy zmiana wyglądu jej pokoju.
- Zauważa, że koralik spełnia życzenia w sposób dosłowny, a efekty bywają zaskakujące.
Początkowe problemy
- Karolcia odkrywa, że spełnianie życzeń może prowadzić do kłopotów, szczególnie gdy życzenie jest źle sformułowane lub nieprzemyślane.
- Kiedy życzy sobie, aby jej mama była zawsze szczęśliwa, pojawiają się niespodziewane problemy, które Karolcia musi rozwiązać.
Wizyta tajemniczego mężczyzny
- Karolcia spotyka tajemniczego mężczyznę, który również wie o magicznym koraliku i chce go zdobyć.
- Mężczyzna próbuje ukraść koralik, co zmusza Karolcię do podjęcia decyzji o jego przyszłości.
Konflikt z Piotrkiem
- Karolcia staje przed dylematem, czy dalej korzystać z mocy koralika, czy pozbyć się go, by uniknąć kolejnych problemów.
- Piotrek, który dowiaduje się o koraliku, początkowo jest zazdrosny, a potem sam chce wykorzystać jego moc do własnych celów.
Rozwiązanie konfliktów
- Karolcia postanawia, że nie będzie dłużej korzystać z magicznych życzeń, zdając sobie sprawę, że prawdziwa magia tkwi w miłości, przyjaźni i szczerości.
- Z pomocą Piotrka udaje się rozwiązać problemy związane z nieodpowiedzialnym używaniem koralika.
Pożegnanie z koralikiem
- Karolcia postanawia ukryć koralik, ponieważ zdaje sobie sprawę, że jego moc może prowadzić do niepożądanych skutków.
- Zrozumienie, że prawdziwa magia to miłość, przyjaźń i codzienne troski, a nie magiczne przedmioty.
Zakończenie i nauka
- Karolcia uczy się odpowiedzialności i zrozumienia, że czasem najcenniejsze rzeczy nie mają nic wspólnego z magią.
- Książka kończy się refleksją Karolci na temat wartości przyjaźni i rodziny, które są najważniejsze, a nie spełniane życzenia.
Na koniec mały bonus ode mnie – 5 kreatywnych zadań na podstawie Karolci, które można wykorzystać na lekcji:
1. Kreatywne pisanie – Moje magiczne życzenie
Uczniowie piszą, jakie magiczne życzenie chcieliby spełnić, gdyby znaleźli koralik, który spełnia życzenia, i jakie skutki miałoby to w ich życiu.
2. „Karolcia i Piotrek – Przyjaźń w obliczu problemów” – Dyskusja
Uczniowie omawiają relację Karolci i Piotrka, analizując mocne strony ich przyjaźni oraz trudności, jakie napotkali w trakcie historii.
3. „Koralik w moich rękach” – Praca plastyczna
Uczniowie tworzą własny, magiczny koralik, który symbolizuje ich marzenia lub wartości, np. przyjaźń, szczęście, rodzina.
4. „Zakończenie książki – alternatywna wersja”
Uczniowie wymyślają alternatywne zakończenie książki, zastanawiając się, co by się stało, gdyby Karolcia podjęła inną decyzję.
5. „Karolcia w świecie rzeczywistym” – Rozmowa na temat wartości
Uczniowie dyskutują o wartościach, które są ważne w życiu, zastanawiając się, co by zrobili, mając magiczny przedmiot, i jakie wartości kierowałyby ich życzeniami.